Oferta
W swojej działalności produkcyjnej koncentrujemy się na elementach, podzespołach i systemach z zakresu elektrotechniki oraz elektroniki do zastosowań w wagonach osobowych, lokomotywach, tramwajach, elektrycznych i spalinowych zespołach trakcyjnych, pojazdach specjalnych oraz trolejbusów, elektrycznie napędzanych autobusach i innych urządzeniach zasilanych prądem stałym .
Jesteśmy ważnym partnerem w wielu realizowanych w Polsce nowych projektach oraz konkretnych rozwiązaniach, dostarczając do ww pojazdów następujące części składowe:
- urządzenia sterujące i sygnalizacyjne, a w szczególności nastawniki jazdy i łączniki dźwigienkowe na pulpit maszynisty Nastawniki jazdy wykonywane są według szczegółowych uzgodnień technicznych z klientem, uwzględniających specyfikę układu sterowania napędem pojazdu szynowego jak i samego napędu. Nasze nastawniki pracują już w zmodernizowanych elektrycznych zespołach trakcyjnych EZT EN57 AKM, EN61, nowym pociągu 19WE, 31WE, 35WE produkcji NEWAG Nowy Sącz, lokomotywie "DRAGON" i "GRIFFIN" z ZNLE Gliwice, całej gamie tramwajów z PESY oraz pojeździe spalinowym 221M z NEWAGU. Nastawniki jazdy wykonujemy oczywiście z nowszymi standardami sygnału wyjściowego t.j. z wyjściem analogowym 4÷20 mA oraz z protokołem CAN-Bus. Bardzo ważnymi podzespołami w naszej ofercie jest rączka hamulca bezpieczeństwa PAD oraz przełączniki na pulpit maszynisty serii K. Powszechnie stosowane są we wszystkich pojazdach szynowych ( i nie tylko). Jesteśmy z tych wyrobów szczególnie dumni, bo znalazły one uznanie w oczach specjalistów z branży i zostały im przyznane prestiżowe nagrody za design. Rączki PAD dostarczamy w różnych wersjach montażowych, również z opisem po polsku.
|
|
- styczniki prądu stałego i przemiennego, nisko- i wysokonapięciowe Zaryzykuję stwierdzenie, że gama styczników, szczególnie dedykowanych do obwodów prądu stałego, jest największa spośród znanych mi wszystkich producentów tego typu wyrobów. Nasze styczniki pracują niezawodnie zarówno w skrzyniach wysokonapięciowych (3kV DC) w układzie ogrzewania wagonu pasażerskiego jak i siłowniach telekomunikacyjnych, zasilających przekaźniki stacji GSM. Pokrywają zakres prądów łączeniowych 40÷1500A przy napięciach 24÷5000V. |
|
- znormalizowane złącza elektryczne Oferta złącz jest bardzo bogata. Produkujemy złącza zgodne z UIC558 w tzw międzywagonowych sprzęgach radiowych 13- i 18-pinowych, złącza do systemu ogrzewania wagonu z trakcji 3 kV zgodne z UIC552 oraz popularne sprzęgi elektropneumatyczne zgodne z UIC541-5VE. Oprócz tego w ofercie naszej znaleźć można również złącza powszechnie stosowane w technice oświetlenia, nagłośnienia, sprzęcie medycznym oraz urządzeniach łączności wojskowej. Jesteśmy znanym w świecie dostawcą złącz stosowanych w wózkach akumulatorowych, podnośnikach widłowych oraz innych pojazdach i urządzeniach zasilanych z akumulatorów. |
|
- bardzo szeroka gama urządzeń wysokonapięciowych dla pojazdów kolejowych Wszystkie te urządzenia są albo bezpośrednio zasilane z napięcia w trakcji albo tym napięciem sterowane. Wybór jest bardzo szeroki: kompletne skrzynie wysokonapięciowe, czujniki napięcia w trakcji, selektor (analizator) napięcia, urządzenia przełączające i wybiórcze, urządzenia odłączająco-uziemiające, urządzenia rozruchu awaryjnego przetwornicy, bezpieczniki, styczniki i grzałki w.n. W zdecydowanej większości urządzenia te pracują w układzie zasilania grzałek elektrycznych bezpośrednio z trakcji w systemie ogrzewania wagonu pasażerskiego lub w układzie zasilania przetwornicy do klimatyzacji. Zadanie wbrew pozorom nie jest banalne: w trakcji w Europie występują napięcia 1kV 16 2/3 Hz, 1,5 kV DC, 1,5 kV 50Hz, 3kV DC i 3kV 50Hz i zapewnienie stałej mocy odbiorników wymaga zrealizowania pełnej automatyki sterowania po stronie wysokiego napięcia. Zadanie takie realizuje kompletna skrzynia wysokiego napięcia. |
|
- kompletne skrzynie wysokiego napięcia do układu ogrzewania wagonu Skrzynia montowana jest pod podłogą wagonu pasażerskiego i jest kompletnym rozwiązaniem problemu ogrzewania wagonu z trakcji elektrycznej 3 kV DC. Wymaga jedynie podłączenia napięcia z szyny zbiorczej 3 kV oraz grzałek zgrupowanych w dwie sekcji po 24 kW. Nowością w ostatnich dostawach jest wyposażenie jej w urządzenie odłączająco-uziemiające, co gwarantuje bezpieczną jej obsługę podczas przeglądu lub serwisu. Znajdziecie je Państwo z zmodernizowanych wagonach sypialnych typu WLAB. |
|
- sterowniki i okablowanie do elektromagnetycznego hamulca szynowego |
|
- elementy przełączające o olbrzymiej trwałości i niezawodności oraz wyłączniki krańcowe Zastosowane zostały w nich najnowsze osiągnięcia z zakresu opatentowanych technologii wykonania materiałów na styki elektryczne jak i rozwiązania mechaniczne w konstrukcji samego przełącznika, wydłużające znacznie ich trwałość zarówno mechaniczną jak i elektryczną do poziomu 5-10 mln przełączeń przy prądach rzędu 10A. Należą do nich: mechanizm wymuszonego otwierania styków, ich samooczyszczania się przy przełączaniu, wydmuchu łuku oraz kontroli położeń końcowych. |
|
- elementy sygnalizacji optycznej, akustycznej i wyposażenia wagonu To jedyne chyba w naszej ofercie elementy w konstrukcji pociągu widoczne lub użytkowane przez pasażera. Są to optyczne sygnalizatory zajętości lub uszkodzenia toalety, montowane w toalecie suszarki do rąk, przekaźniki czasowe włączające na określony czas wypływ wody do zlewu lub napięcie w gnieździe golarki. |